Uchwałą Zarządu WFOŚiGW we Wrocławiu Gminie Syców przyznano dotację na zadanie pn.: ”Program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Syców” w wysokości 56.842,14 zł. Zadanie obejmuje: demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest. Dotacja pochodzi z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia wynosi do 85% jego kosztów kwalifikowanych, w tym do 50% kosztów kwalifikowanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz do 35% kosztów kwalifikowanych ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Obecnie trwa procedura przygotowywania kompletu dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy z WFOŚiGW.